Wat maakt het voedselhotel tot een voedselhotel
Inzicht in ons unieke supermarktconcept
"Wat is eigenlijk een supermarkt themahotel?" Dit is waarschijnlijk de vraag die veel mensen stellen als ze voor het eerst onze food-hotel website bezoeken. En terecht. Omdat ons hotelconcept uniek is. Wij leggen u graag uit hoe het tot stand is gekomen en wat er allemaal bij komt kijken.
Het begon allemaal bij de voedselacademie in Neuwied. Het was en is de enige vakschool voor de Duitse levensmiddelenhandel. En dat al meer dan 85 jaar. De docenten van de academie kwalificeren specialisten en managers voor hun werk in verschillende verkoopvestigingen. Zij leiden studenten op tot commerciële specialisten of commerciële managers. Dankzij samenwerking met universiteiten en internationale academies kunnen studenten aan de voedselacademie zelfs bachelor- en masterdiploma's behalen.
De oplossing is vaak dichterbij dan u denkt
Moedige uitvoering van een geniaal idee
Op een bepaald moment vroegen de verantwoordelijken van de voedselacademie zich af waar zij hun meer dan 1300 junior medewerkers het beste konden onderbrengen. Toen kwam het simpele maar slimme idee: Waarom niet gewoon een hotel ernaast bouwen? Een die modern en comfortabel is. Met goed uitgeruste vergaderzalen. Met een fantastische keuken. En met dat zekere iets.
Gesagt, getan. Das ambitionierte Vorhaben wurde umgesetzt und 2010 erblickte das neue und einzigartige food hotel das Licht der Welt. Mit allem, was für junge Leute dazugehört. Einem Restaurant mit köstlichen, nachhaltig zubereiteten Speisen. Einer coolen Bar mit Kicker, Darts und leckeren Getränken. Und das gewisse Etwas? Das brachte ein naheliegendes und doch geniales Einrichtungs-Konzept. Das food hotel wurde zum Supermarkt-Themenhotel.
Geen halve maatregelen
Supermarkt van de lobby tot de sauna
Het unieke concept begeleidt u vandaag in het hele hotel. Van de hotellobby tot het trappenhuis en van de restaurants tot de wellnessruimte. Het absolute hoogtepunt in het food hotel zijn de 46 uitgebreid ontworpen kamers met supermarktthema. Talrijke partners uit de voedingsindustrie hebben de zalen creatief, comfortabel, rijk gedetailleerd en een beetje extravagant ingericht. Früh Kölsch, Rundschau, Raffaello, Fairtrade, Coca-Cola, Chio Chips en vele anderen lieten hun fantasie de vrije loop - met indrukwekkende resultaten.
U vindt overal in het levensmiddelenhotel meubels, foto's, decoraties en meubilair in supermarktstijl. Bij de ingang en in het trappenhuis. In de kamers en restaurants. Zelfs de sauna was letterlijk ontworpen als een oven. En tijdens uw bezoek zult u af en toe een klein winkelwagentje tegenkomen. Soms gevuld met kleine lekkernijen, soms met visitekaartjes. In het voedselhotel past alles gewoon bij elkaar. Het concept van de supermarkt is ongebruikelijk en tegelijkertijd harmonieus. U geniet van het feel-good karakter en bent altijd blij met de kleine details die op elke verdieping en in elke kamer van het food hotel te ontdekken zijn.
Informeer jezelf
Getuigenissen van klanten
Het Food Hotel is een ideaal uitgangspunt voor excursies langs de Rijn, Moezel en Lahn. Het is ook centraal gelegen voor uitstapjes naar Bonn en Keulen. In dit opzicht is het net zo geschikt voor zakenreizigers als voor vakantiegangers.

Alles goed geregeld, zeer vriendelijk en behulpzaam personeel op alle gebieden, schone kamers en badkamers, plus spannende inrichting. En het restaurant heeft een zeer smakelijke keuken. De BBQ avond was uitstekend.

Een geweldig idee is hier uitgevoerd. Geweldige kamers, groot en schoon. Het diner en het ontbijt lieten niets te wensen over. Het personeel is zeer vriendelijk en behulpzaam.

Zeer mooie, gezellige, uitzonderlijke en ruime kamers. Het ontbijt is zeer gevarieerd, er blijft bijna geen wens onvervuld en wordt met veel liefde bereid.

Geweldige locatie en geweldige kamers. Zeer vriendelijk personeel. Geweldig ontbijt met alles wat je hartje begeert. We zullen er zeker weer met plezier verblijven.

Wij zijn enthousiast over het geweldige concept en de aangename sfeer en zijn hier de laatste keer niet meer geweest. Zeer vriendelijk en attent personeel, professionele conferentieondersteuning en zeer lekker eten. Absoluut een aanrader!

Het Food Hotel is een modern zakenhotel dat doordeweeks bijna uitsluitend zakenreizigers ontvangt. De locatie is zeer goed vanwege de nabijheid van het stadscentrum, en ook het treinstation ligt in de directe omgeving. De kamers zijn modern en functioneel ingericht.

Geweldig hotel met fantastisch personeel. Zelden wordt het gezegde „Hier is de gast koning“ zo in de praktijk gebracht. Bravo, we komen graag nog eens terug. We hadden een Raffaelo-themakamer en het was geweldig. De volgende keer weer. De kwaliteit van het ontbijt was uitstekend. Het uiterst vriendelijke en servicegerichte personeel op alle afdelingen. Een geweldig verblijf. Hier voel je je thuis en is de gast koning.

Zeer vriendelijk en flexibel personeel – prachtige kamers, heerlijk eten! We komen graag steeds weer naar het food hotel in Neuwied voor onze personeelsevenementen. – Mevrouw Dostert (assistent-verkoopmanager Midden bij Viessmann)

We hebben een heerlijk meisjesweekend in jullie hotel doorgebracht. Het hotel was top, de kamers origineel en schoon. Het personeel was ontzettend aardig, behulpzaam en altijd vriendelijk. We komen zeker nog eens terug.

Bij vragen stond uw servicepersoneel altijd voor ons klaar en heeft ons met raad en daad bijgestaan. Ik wil vooral de vriendelijkheid en professionaliteit van uw medewerkers benadrukken. Iedereen, zowel bij de receptie als in het restaurant, heeft ons altijd met een glimlach ontvangen en ons het gevoel gegeven dat we welkom waren. Landesapothekenkammer RLP
Het was gewoonweg fantastisch! Het eten was geweldig – een dikke 10 op 10. De gasten waren er vol lof over, vooral over de zalm en het lamsvlees. Het bruidspaar was dolgelukkig en supertevreden.
Angelika Siebert, weddingplanner
Alles was perfect georganiseerd. We willen vooral de bediening en het hele personeel een compliment geven – iedereen was zonder uitzondering vriendelijk en attent. We willen in het bijzonder het buitengewoon hartelijke barpersoneel en het toegewijde grillteam op zaterdagavond in het zonnetje zetten.

Jullie evenementenruimte was perfect en ook het eten was echt heel lekker. Ik wil jullie ook bedanken dat jullie het voor ons mogelijk hebben gemaakt om op 24 september al om 6 uur van het ontbijtbuffet te genieten. Dat was geweldig!!! Alle medewerkers waren altijd vriendelijk en behulpzaam.
We hebben ons er heel goed gevoeld en waren erg te spreken over het personeel op alle vlakken! Aan al onze wensen werd snel, heel vriendelijk en attent voldaan. Het eten in het restaurant werd zeer geprezen. Ook de catering tijdens de conferentie was uitstekend – vooral het fruit en de koffieautomaat vielen goed in de smaak. Sommige themakamers zouden door de sponsors iets beter ingericht kunnen worden.


